Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Dagens fundering..

Av Sofie Andersson - 12 mars 2013 15:35

Undra om jag ska lägga upp en låt varje dag, och tipsa och tala om vad den betyder för mig?

Aja, just nu sitter jag och funderar över hur jag kan vara så himla trött tiden. Det är sällan jag känner mig helt utvilad och pigg å glad hela dagen.. Tur att kaffe finns ;)

Idag vet jag iaf varför jag är trött, eller ja, en orsak iaf.
Igår kväll så fick jag sjukligt ont i min högra skuldra. Var som nackspärr nästan, dock var det från nacken, till skulderbladen och ner i armbågen. Vissa rörelser gjorde så himla om! Var som knivar under skulderbladet och jag blev ganska yr..
Det var hemskt när jag skulle sova.. Varje djupt andetag fick mig nästan att skrika av smärta, och jag som vanligen rullar runt som en torktumlare i sängen, kunde inte röra mig alls..
Tog säkert 2-3 timmar innan jag lyckades somna, och vaknade till och från hela natten. Usch!
Idag är det bättre, men gör fortfarande ont, och det känns som om att jag har nå tungt på båda mina axlar.
Så idag är man seg, gillar inte att vara det. Dels blir jag så sjukligt rastlös, dels så får jag tid att tänka och fundera. Och tro mig, jag ska inte fundera!
Jag är en sån person som gärna analyserar saker och händelser i mitt liv lite för mycket. Jag kan lätt få något som egentligen inte spelar roll, att göra det genom att bara analysera händelsen eller så.
Jag har en del kontrollbehov, det vet jag om. Dock inte angående andra personer, eventuell partner eller dylikt. Men jag vill få saker väldigt klart förklarade för mig. Tex om en vän säger något, som både kan tolkas bra och dåligt, så vill jag.. Nej jag måste få veta exakt hur den personen menar. För jag måste ha kontrollen på hur en situation är, eller kan utvecklas.
Det är väl en brist, men sån är jag.
Jag menar inte att jag inte kan vara spontan eller så, utan jag är en drömmare, alltså jag kanske kan se småsaker och händelser, och då funderare jag ut vad nästa steg är, vart de kan leda. Har alltid varit sån, och jag vet att jag oftast spårar, har en tendens att bygga upp verkligheten som jag vill/hoppas att saker kan vara, och när den riktiga verkligheten slår en i bakhuvudet, då rasar man.. Så därför försöker jag bygga upp riktstolpar att hålla mig till. Jag försöker att hålla mig här på marken, men ibland tappar man väl kanske kontrollen lite.

Jag är en ganska komplicerad människa, i alla fall på insidan och för mig själv. Utåt sett så tror jag, eller jag hoppas iaf att jag inte är allt för konstig eller så..

Jag vet bara att jag låter hjärtat styra mer än hjärnan, och det blir man tyvärr ofta väldigt sårad av på tyvärr. Men å andra sidan, så kan man även vinna otroligt mycket av det! :)

Försök se nå positivt i allt som händer, så ska du se att livet kanske blir lite lättare iaf!

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Andersson - 11 maj 2013 11:32

Var ett bra tag sen jag skrev.. Har hänt en hel del, fast ändå knappt nånting. Sitter hemma och ska väl egentligen göra mig iordning för en eftermiddag i Hyttan med Papi, Tea, Sussie och djuren. De har varit många gråa och trista dagar, både ute...

Av Sofie Andersson - 2 april 2013 19:35

Sitter hemma och laddar för en tur på crosstrainern, och börjar fundera på varför jag egentligen gör allt detta.   Det är för att alla dessa år av mobbning, alla dessa år av självhat, alla dessa år av avskyn och illamåendet av att se sig själv na...

Av Sofie Andersson - 23 mars 2013 19:07

En vis person sa en gång till mig: "När spriten går in, då går vettet ur." Så frågan är, om man vågar sig på en öl eller två, eftersom jag inte känner mig så värst vettig nu heller.. Har en kliande känsla kroppen, vill göra nå extraordinary, f...

Av Sofie Andersson - 21 mars 2013 17:07

Jaha.. Näst sista dagen på jobbet. Vet inte vad jag ska göra, vad jag ska göra.. Usch för denna känsla!! När Sofie mår dåligt, vad gör hon då? Jo hon pimplar kaffe som om det vore luft.. Och vad är för mycket kaffe? Jo ångestframkallande :D f...

Av Sofie Andersson - 19 mars 2013 22:06

Haha! Jadu, att jag inte har världens träningsvärk i magen nu, det är ett mysterium! Så sjukt roligt kväll har det varit, jag har nog skrattat konstant i två timmar! Jag ljuger inte, jag skratta och slog händerna i knäet när jag inte fick nån luft...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards