Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Oron..

Av Sofie Andersson - 17 mars 2013 23:35

Har krupit ner i min alldeles för stora säng..
Känner mig otroligt liten just nu.
Tänk att jag bara är en jordens miljarder människor.. Uffa..

Får se om tankarna håller mig vaken i natt.
Ska ju trots allt påbörja min allra sista jobbvecka på entré ungdom i morgon.. Sista veckan!! Av ett helt år..
Är så orolig för ekonomin..
"kommer jag verkligen klara detta?"
Är rädd för att bli helt ensam..
"Hur ska jag klara av att vara helt själv?"
Är förstörd i mitt inre..
"Hur ska jag överleva utan alla dessa underbara människor?"
Orolig för att jag inte kommer in på högskolan..
"Kommer mina betyg att räcka?"

En massa tankar, som blir som ett ihoptrasslat garnnystan, och jag vet inte hur jag ska lyckas reda ut allt.
Ångesten över att lämna kollegorna och ungdomarna svider, nå så otroligt..
Rädslan för att tappa bort mig själv är extrem.
Jag har levt i mitt jobb nu i ett år.. Och nu ska jag sitta själv i min lägenhet dag in och dag ut?!
Jag vill inte förlora kontakterna som jag byggt upp.. Jag vill inte förlora de vänner jag fått..
Jag vill inte förlora mitt liv..

"Det löser sig, det gör det alltid"

Stressen över att jag förlorar en del av kontrollen på mitt liv, får mig ur balans..

"Kommer inte få se dig igen!"

Nej usch.. Det här gör alldeles för ont..
Jag är inte redo för det här. Jag har bara ignorerat tanken på det, inte laddat för det..

Å andra sidan, så har jag ändå fått en ny gnista som jag hoppas håller sig vid liv.
Har sett en möjlighet med att bli arbetslös, och är att jag får en chans att jobba med mig själv.
Jag har en chans att bli den jag är på insidan, men som utsidan inte riktigt vill hålla med om.
Jag kan bli en bättre Sofie Andersson!
Jag ska bli en vacker Sofie, en hälsosam Sofie, tja, den där Sofie som är på insidan!

"Jag har min chans nu, att visa världen att jag kan!"

Jag kan.. Nej förlåt, jag SKA bli den jag vill vara!

Nattinatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Andersson - 11 maj 2013 11:32

Var ett bra tag sen jag skrev.. Har hänt en hel del, fast ändå knappt nånting. Sitter hemma och ska väl egentligen göra mig iordning för en eftermiddag i Hyttan med Papi, Tea, Sussie och djuren. De har varit många gråa och trista dagar, både ute...

Av Sofie Andersson - 2 april 2013 19:35

Sitter hemma och laddar för en tur på crosstrainern, och börjar fundera på varför jag egentligen gör allt detta.   Det är för att alla dessa år av mobbning, alla dessa år av självhat, alla dessa år av avskyn och illamåendet av att se sig själv na...

Av Sofie Andersson - 23 mars 2013 19:07

En vis person sa en gång till mig: "När spriten går in, då går vettet ur." Så frågan är, om man vågar sig på en öl eller två, eftersom jag inte känner mig så värst vettig nu heller.. Har en kliande känsla kroppen, vill göra nå extraordinary, f...

Av Sofie Andersson - 21 mars 2013 17:07

Jaha.. Näst sista dagen på jobbet. Vet inte vad jag ska göra, vad jag ska göra.. Usch för denna känsla!! När Sofie mår dåligt, vad gör hon då? Jo hon pimplar kaffe som om det vore luft.. Och vad är för mycket kaffe? Jo ångestframkallande :D f...

Av Sofie Andersson - 19 mars 2013 22:06

Haha! Jadu, att jag inte har världens träningsvärk i magen nu, det är ett mysterium! Så sjukt roligt kväll har det varit, jag har nog skrattat konstant i två timmar! Jag ljuger inte, jag skratta och slog händerna i knäet när jag inte fick nån luft...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards